Τετάρτη, 2 Ιουνίου 2010

ΑΡΓώ… Η ΑΝΑΓέΝΝΗΣΗ



Η σύγχρονη Αργώ σας περιμένει στο λιμάνι του Βόλου για να την θαυμάσετε και να την χαρείτε από κοντά. Ένα σύμβολο της παγκόσμιας ιστορίας αλλά και της πόλης του Βόλου. Μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων και δουλειάς και εφόσον έχει πραγματοποιήσει τα αντίστοιχα ταξίδια με όλες τις καιρικές συνθήκες μας περιμένει όλους εκεί καρτερικά. 


Το σημαντικό που έχει αυτό το σκάφος είναι ότι έχει κατασκευαστή με εργαλεία της μυκηναϊκής εποχής, χωρίς μεταλλικά ελάσματα ή καρφιά για την στερέωση του παρά μόνο, με ξύλινες  καβίλλιες και σχοινιά με τον τότε παραδοσιακό τρόπο.


Η ιστορία λέει πως η ναυπήγηση της τότε Αργούς έγινε, μετά από αίτημα του αρχηγού της εκστρατίας Ιάσονα, από τον Άργο και τα αδέρφια του, τον Κυτίσουρο, τον Μέλανα και τον Φρόντιδα. Ως χώρος της ναυπήγησης αναφέρονται οι Παγασαί ή Δημητριάς, λιμάνι  της Μαγνησίας που απείχε απόσταση είκοσι στάδια από την Ιωλκό.


Πέρα από την πλέον διαδεδομένη εκδοχή, με βάση την οποία η Αργώ ναυπηγήθηκε από το γιό του Φρίξου, η κατασκευή της αποδίδεται επίσης στον Άργο, ήρωα του Άργος ή και στον Άργο από τις Θεσπιές. Διασώζεται ακόμη μύθος, που φέρει ως κατασκευαστή του πλοίου τον Ηρακλή, ο οποίος επέλεξε το όνομα για να τιμήσει τον ευνοούμενο του, Άργο.


Η Αργώ περιγράφεται ως το γρηγορότερο και το πιο στέρεο σκάφος της εποχής της. Επιπλέον ήταν εξαιρετικά ελαφρύ, ώστε να παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς του στη στεριά από το πλήρωμά του.  Κυβερνήτης του πλοίου ήταν ο Τίφυς. Αναφέρεται επίσης ότι η θεά Αθηνά ή η Ήρα, τοποθέτησε στην πλώρη του πλοίου ένα κλαδί από τη δωδωναία Δρυ. Αυτό είχε μαντικές ιδιότητες, μιλούσε με ανθρώπινη λαλιά και προειδοποιούσε τους Αργοναύτες για τους αναμενόμενους κινδύνους.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Διαστάσεις:
Μήκος 28,5 μ.
Πλάτος 4,20 μ.
Εξωτερικό ύψος 1,95 μ.
Κατάρτι:
Ύψος: 8 μ.
Υλικό έλατο (λόγω ελαστικότητας)


Πανί:
Εμβαδό: 55 τ.μ. (υλικό καραβόπανο υφαντό)
Άγκυρα:
2 άγκυρες πέτρινες -
βράχοι σε σχήμα καμπάνας με σχοινιά.
Στηρίξεις:
Στερεώσεις με σχοινιά και ναυτικούς κόμπους.
Κατασκευή συνδεδεμένη με τόρμους, εντορμίες και γόμφους (μόρσα και καβίλλιες) χωρίς χρήση μεταλλικών συνδετικών μέσων (καρφιών).
Τύπος ξύλων: (5 είδη ξύλων)
Καρίνα: οξυά
Χέλισμα: μελιά
Στείρα: βελανιδιά
Πέτσωμα: πεύκο
Κατάρτι: έλατο


Μέγιστη εκτιμώμενη ταχύτητα:
8,5 ναυτικά μίλια
Μέση προβλεπόμενη ταχύτητα:
6 ναυτικά μίλια
Κουπί
Μήκος από 4,50 έως 5,00 μέτρα
Υλικό κατασκευής: έλατο
Αριθμός κουπιών
50 κωπηλάτες, 50 κουπιά


 «Τόσοι ήσαν που μαζεύτηκαν σύντροφοι του Αισονίδη. 
Οι γείτονες επίλεκτους τους λέγανε Μινύες,
όλους χωρίς διάκριση, γιατί οι πιο υπεράξιοι,
-κι ήσαν οι περισσότεροι- καυχιούνταν από τις κόρες
του Μινύα που κρατούσαν' αφού κι αυτός ο ίδιος
ο Ιάσονας μητέραν, εγγονή είχε του Μινύα, την κόρη
της θυγατέρας του Κλυμένης Αλκιμέδα»
Απολλωνίου Ροδίου, Αργοναυτικά, Άσμα Α' , στ. 230 -236


 Από την αρχαιότητα έως Σήμερα η αργοναυτική εκστρατεία συμβολίζει την υπέρβαση των ορίων.


Τη σύνδεση λαών και πολιτισμών.


Την εξερεύνηση του κόσμου. 


Το χρυσόμαλλο δέρας είναι το έπαθλο του ήρωα. 


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου