Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

ΠΕΡί ΓΥΝΑΙΚώΝ ΑΡΕΤΑί

Πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις αρετές των γυναικών. Ο λόγος ενός άντρα να αναφέρεται στις γυναίκες αφορά το ενδιαφέρον να κατανοήσει ένα άλλο άνθρωπο και συγκεκριμένα κάποιον που διαφοροποιείτε από αυτόν. Σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι μόνο οι άντρες είναι ενάρετοι αλλά και οι γυναίκες έχουν την ίδια ικανότητα. Η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι ως προς την δύναμη και την απόδοση αυτής. Κατά τον Περίανδρο οι μεν ηδονές θνητές οι δε αρετές αθάνατες.
Αρετή … γεννιέται κάποιος με αυτήν ή δημιουργείτε κατά την διάρκεια της ζωής του μέσω εκπαίδευσης; Υπάρχει θεωρητική αρετή ή και πρακτική αρετή;
Ενδεχομένως πρωταρχική αρετή να είναι η γνώση και διάκριση του κακού και του καλού.Για τον Πλούταρχο στις αρετές των γυναικών υπάρχουν πέντε κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά την αφοσίωση και συμπαράσταση των γυναικών προς τους άνδρες, η δεύτερη κατηγορία αφορά την γενναιότητα των γυναικών, η τρίτη κατηγορία την εμφάνιση τους η τέταρτη κατηγορία την αλληλεγγύη μεταξύ των γυναικών και η πέμπτη την σύνεση και την κυβερνητική ικανότητα των γυναικών. Ονόματα μερικών γυναικών με πολλές αρετές κατά την αρχαιότητα: ΒΑΛΕΡΙΑ, ΚΛΟΙΛΙΑ, ΜΙΚΚΑ, ΜΕΓΙΣΤΩ, ΠΙΕΡΙΑ, ΠΟΛΥΚΡΙΤΗ, ΛΑΜΨΑΚΗ, ΑΡΕΤΑΦΙΛΑ, ΚΑΜΜΑ, ΣΤΡΑΤΟΝΙΚΗ, ΧΙΟΜΑΡΑ, ΤΙΝΟΚΛΕΙΑ, ΕΡΥΞΩ…Όσα και τα ονόματα των γυναικών και ακόμα παραπάνω θα μπορούσαμε να αναφέρουμε αρετές γυναικών όμως πιστεύω πως οι σημαντικότερες είναι οι:
α) η φρόνηση, τι πρέπει να πράττει μία γυναίκα και τι να αποφεύγει, β) η σωφροσύνη, τι οφείλει να επιδιώκει και τι να απορρίπτει, γ) η δικαιοσύνη, τι πρέπει να απονέμει σε κάθε άνθρωπο άντρα ή γυναίκα, δ) η ανδρεία ή ανρεία για τις γυναίκες, τι πρέπει να φοβάται και τι όχι.Αρετή υγεία τε τις αν είη και κάλλος και ευεξία ψυχής, κακία δε νόσος τε και αίσχος και ασθένεια.(Η αρετή είναι μια υγιής διάθεση της ψυχής και ομορφιά και δύναμη, ενώ κακία είναι η αρρώστια, η ασχήμια και η αδυναμία της) - ΠΛΑΤΩΝΑΣ Πολιτεία.

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2009

ΑΜΑΖόΝΑ Η ΥΠέΡΤΑΤΗ ΙΣόΤΗΤΑ

Ισότης: η σχέση μεταξύ δύο η περισσοτέρων ανθρώπων, παντελής ταυτότης, έλλειψη οποιαδήποτε διαφοράς. Στην Σκυθία στον ποταμό Θερμώδοντα επικρατούσε ένα έθνος γυναικών. Ασκούσαν την τέχνη του πολέμου ισάξια και καλύτερα από τους άντρες. Από μικρές εκπαιδεύονταν στην άσκηση της πολεμικής τέχνης, είχαν μεγάλη σύνεση η δε βασίλισσα τους ήταν κόρη του Άρη, είχε στρατηγικό μυαλό και υπέταξε μεγάλο μέρος της Ασίας και της Ευρώπης. Τα κορίτσια από μικρά τα καυτηρίαζαν τον δεξιό μαστό τους για να μην τους ενοχλεί στην τοξοβολία όπου από εκεί πήραν και το όνομά τους, η λέξη (αμαζών) προέρχεται από την λέξη (μαζός) που σημαίνει μαστός με το στερητικό (α), που σημαίνει γυναίκα χωρίς μαστό. Τους δε άντρες τους είχαν για τις δουλείες του σπιτιού, δεν είχαν κανένα δικαίωμα, παρά μόνο τους χρησιμοποιούσαν για αναπαραγωγή. Τα παιδιά που γεννιόνταν εάν ήταν κορίτσια πήγαιναν με την μητέρα τους για εκπαίδευση, ενώ τα αγόρια τα ακρωτηρίαζαν είτε χέρια ή πόδια για να μην μπορούν να έχουν δικαιώματα και να μην έχουν την δυνατότητα να γίνουν πολεμιστές, κοινός οι άντρες στην χώρα αυτή ήταν όλοι ανάπηροι.
Την πόλη τους την ονόμασαν Θεμίσκυρα όπου εκεί έφτιαξαν σπουδαία έργα, θαυμάσια ανάκτορα και νόμους του κράτους που ήταν υπέρ των γυναικών. Διόδωρος Σικελιώτης Ιστορική Βιβλιοθήκη, Βίβλος Δευτέρα. Αναρωτιέμαι θα ήθελαν πολλές γυναίκες να βρίσκονται σε αυτήν την πόλη;
Στην μέχρι τώρα ιστορία δεν υπήρξε στιγμή ισότητας με όλη την σημασία της ένιας, ακόμα και στον παράδεισο, ή θα κυβερνούσαν γυναίκες βλέπε Ιππολύτη, Κλεοπάτρα… ή άντρες Αλέξανδρος, Περικλής… Δυστυχώς ή ευτυχώς ο άντρας και η γυναίκα αποτελούν δυο διαφορετικά είδη όπου το καθένα έχει τις δικές του ανάγκες.
Για να είμαστε όλοι ίσοι θα πρέπει να είμαστε και ίδιοι, θα σας άρεσε;
Όποιο κλαδί ξεπροβάλει από τον θάμνο να το κόβουμε; Στην φύση θα δούμε ότι πότε το θηλυκό είναι ισχυρό και πότε το αρσενικό, το κάθε ένα είδος έχει τις δικές του αρμοδιότητες και υποχρεώσεις, το ίδιο γίνεται και στην κοινωνία των ανθρώπων.
Εάν ήμασταν όλοι ίσοι – ίδιοι τότε θα επικρατούσε η κοινωνία των ρομπότ. Δεν νομίζω να υπάρχουν πολλοί που να θέλουν να είναι ίδιοι με κάποιους άλλους, φανταστείτε όταν βγαίνουμε βόλτα και κάποιος-καποια φοράει τα ίδια ρούχα πως νιώθουμε.
Η διαφορετικότητα είναι δείγμα πολιτισμού και μας κάνει να ξεχωρίζουμε γιατί είμαστε μοναδικοί. Όλα αυτά κάποιον λόγο εξυπηρετούν, η θεία φύση ξέρει, αλλιώς θα υπήρχε ένας τύπος ανθρώπου, μία τροφή, μία γνώμη, ένας στόχος… Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων. Αριστοτέλης.